söndag 2 november 2008

fyfan vilken dag!

Först sprang jag bort till busskuren på Herrestads skola för att hinna med 670 som skulle komma 19;06. Och ja, där stod jag fan i 25 jävla minuter, sen ser jag bussen närma sig men tro fan att bussen kör för bi mig.

På sitter elin, längst bak i bussen och hon kan fan se mig vid busskuren. Jag tar upp min telefon totalt förbannad och ringer henne. Frågar hur fan jag ska göra. Hon sitter på bussen på väg till torp för att vi sen ska byta till lysekilsbussen som skulle gå 19;15 från torp. Jag ringer mamma och pappa, dom kör mig till torp, (självklart hade lysekilsbussen åkt för länge sedan) så dom kör mig och elin till hanna.

När vi kommer dit sitter vi och pratar, elin åt pizza och hanna popcorn.
Vi spelade kort och tiden gick.

Vi hade kollat internet där det stod att bussen skulle åka 23;20 så när klockan är 23;00 går vi mot busshållplatsen. En timme i kylan resulterade detta.
Bussen kom inte. Det var röd dag vilket jag inte hade en aning om.

Det hela slutade med att elins mamma och matts fick hämta oss.

Jag kom hem och gick försiktigt in för att undvika att väcka någon. Så hör jag buller i trappan och mamma kommer ner och frågar om jag vill ha en var kopp o´boy. Jaa utbrister jag och sätter mig framför brasan för att värma mig men går snabbt där ifrån för att gå in i mitt rum och byterom. Skit varmt, i rummet. Inte van vid det kan jag säga.

Jag kommer ut och mamma har gjort i årdning en macka med "jag tänkte att du var hungrig". Jag ler lite, sätter mig och börjar dricka, äta för att sen borsta tänderna och sminka av mig.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar