fredag 19 mars 2010

KENT

Resan till kent började efter att skolan slutade. Vi tog tåget från uddevalla östra där vi fördrev tiden med att äta varsin sallad från cactuz (salladsbar).

Väl i göteborg gick vi till monki för att kolla om min blivande vårjacka fanns men icke. Blev ett linne istället och glass.

Det tog riktigt lång tid innan kent äntligen kom upp på scenen.

Det var bra, det var bra sällskap, bra platser och bra/taggade folk bredvid oss. Sittplatserna vi hade användes som klädhängar. Vi skälva stod upp och hoppade, skrek, svettades, viftade och klappade i händerna.

En sak jag tyckte ar tråkigt var att det var väldigt mycket från den nya skivan. Själv gillar jag bäst det gamla kent. Men, det var absolut ingen dålig konsert även om jag hellera hade sätt fler låtar från de tidigare albumen.

Sista låten kom och självklart var det den sista låten. Det känns skönt att det finns ett säkert kort med på konserten, Mannen i den vita hatten. När dom spelar den vet man att man är på en kent konsert.

Efter spelningen tog jag och min konsert-partner amanda en promenad från lisebergshallen till centralen. Resan hem gick hur bra som helst - sov hela vägen.

Och. Ett försenat grattis till Jocke Berg som fyllde 40år 16/3 och till Amanda Olsson som blev 18år igår.

I dag/kväll kommer spellistan upp + kort från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar