söndag 26 oktober 2008

Jag förstod aldrig meningen i orden som du sa.


Idag efter att jag och min stora kärlek Elin var klara på torp och inhandlat ett par gråa mjukisbyxor tänkte vi vara lite sportiga, ja lita aktiva. Så vi tänkte att vi skulle åka skridskor men insåg att ishallen stängde tidigt, vi fick helt enkelt tänka i nya banor och kom fram till att ingen av oss gillar bowling men vafan tänkte vi sen. Vi tar med oss några brudar så blir det kul så vi började höra av oss, alla bangade, kul liksom, ja kul som fan. Vi blev trötta på allting och vi bestämde oss för att hyra en film och sitta hos Elin för att mysa.

Väl inne i stan och inne på vidiomix (eller hemmakväll som dom så fint döpt om det till) hittade vi ingen film så vi gick till Elin tomhänt, satte oss på hennes rum och pratade om allt mellan himmel och jord.
Vi ville spela kort men istället för en kortlek kommer hon tillbaka med ett spel, frågesport för barn mellan 8 & 12. Det pinsamma är ju inte att det är så låg åldersgräns på spelet utan att vi inte kunde svaren. Men vi spelade det ändå 1½ timme.

Men efter en stund lessnade vi på det också och började spela gitarr och sjunga, dansa vilt och började göra sallad och allt det till tacon vi skulle äta till "ensam mamma söker", vilket jag aldrig ser på. Men dock inte så dåligt som jag trodde att det skulle vara.
Vi blev klara med ätandet och Tv;e tittandet efter ett tag och drog oss tillbaka in på rummet för att fortsätta där vi slutad - spela gitarr.

Tiden rann iväg och det var dags för mig att dra mig till bussen, men innan det hann jag säga en poetisk (eller vad fan ni vill kalla det) mening; Jag förstod aldrig meningen i orden som du sa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar