onsdag 2 september 2009

LEDIG, IDAG?

Denna hemska dag som skulle blivit idag blev inte så hemsk.


När vi i klassen hade samlat oss fick vi reda på att det var alldeles för blött för att kunna ha gustavsbergs-dagen.
Gustavsbergs-dagen är en sån dag så lärarna tykcer vi elever ska ha roligt.
Vi är alltså utomhus och gör olika aktiviteter som, ridning, fotboll, simning, orientering, tipspromenad, livräddning och massa massa mer såna här roliga saker som eleverna tycker är tråkigt.


När vi fick veta att vi istället skulle ha våra vanliga lektioner idag blev alla utom tre glada i klassen.
Jag och två till.
De som lev glada var dom som hade turen att deras lärare var på kurs idag som dom fick sluta innan klockan 9.
Vi skulle ha färskvaru kunskap till halv två.
MEN eftersom det var tänkt att vi inte skulle ha några lektioner idag hade inte våran lärare handlat in någonting så vi fick sluta. Helt underbart.


Jag kom hem och slängde i mig en sallad innan jag gick till bussen som jag och elin skulle ta till torp.
Men eftersom jag aldrig tänker så fick jag med mig fritidskortet (som inte funkar under skoltid) så mamma fick så snällt köra mig till torp.

Nu sitter jag hemma med ett par ful-coola försmå skor för 600kr.
Måste byta dom typ.. imorgon.
Tänkte att jag kanske skulle ha som till helgen för då har jag hört att det är fest. En riktig hejdundrande fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar