måndag 11 januari 2010

Godnatt Mister Tom

Om man ska lägga sig och läsa någon sida i boken jag påbörjade idag.
Godnatt Mister Tom heter den, kanske någon som läst den?

Tänkte skynda (försöka) mig med att läsa ut den så for som möjligt så jag kan skicka in mina anteckningar till svenskalärarinna.
Vi började med våran 2;a roman idag nämligen och hon valde ut tre böcker vi fick välja mellan.
Godnatt mister tom, Ett hjärta till Maria, I taket lyser stjärnorna. Alla böcker är ungdomsböcker och de handlar om barn/ungdomar som det händer en del tragiska/tråkiga saker med.

Vi har till 22/3 på oss så jag behöver inte stressa men skulle vara skönt om jag blir klar med det i tid och slipper sitt sista veckan med tanke på att vi har så lång tid på oss.

Nu önskar jag godnatt, blir en tidig/lång och tråkig dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar