måndag 8 december 2008

TANKEN SOM RÄKNAS... ELLEER

Tänkte väl mest säga hur duktig jag har varit. Direkt när jag kom hem satte jag mig med APU uppgifterna jag hade kvar. Ska nämligen lämnas in imorgon eller ja, skulle in för en vecka sen men var inte klar då. Men nuuuu ja äntligen. Tog en timma att skriva om fyra punkter. Har lite skrivkramp i armen nu. Dessvärre får den inte vila speciellt länge för snart ska jag börja med en ny uppgift om livsmedelskunskapen som också ska vara klar i morgon. Tyvärr blir jag alltid bara halvägs klara som mest med dessa uppgifter för det finns aldrig tillräckligt mycket med ork över till dom.

Som denna onödig uppgift: läs sidorna 65-67 om bröd och sammanfatta innehållet i punktform.
Vem orkar? Vem kan? Vem vill? Vem vill ta sin dyrbara tid till allt detta? Nej inte jag, fan inte jag. Men jag känner ett tvång, jag känner ett måste och då måste jag försöka. Sen gör det inget om jag bara läst sidorna för jag försökte. Och jag vill klara det. i vissa lägen är det tanken som räknas.. Jag tror det är ett sånt läge när det gäller detta. Man vill men orkar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar