torsdag 14 maj 2009

BADHUSET OCH BRÄNDA KAKOR

Idag var vi i badhuset och min hud mår bra! Helt underbart.
Var skönt att vara med i badhuset igen faktiskt.
Vi hade livräddning och jag fick vg eftersom jag låg på tiden 87(?) sek. vg var upp till 90sek.
Livräddningen gick ut på att simma med "räddnings ringen" 25m tills det att man kom fram till docka. Simma ner under vatten för att dra upp dockan som väger 70(?)kilo. Släppa dockan när den är över ytan. Rädda en kompis och lägga henne/honom i ringen och simma tillbaka dom 25metrarna.
Men innan det hade vi uppvärmning satan vad jobbig den var. Vi hade simfötter på oss och en flytsak framför oss och vi skulle bara sprattla med benen. Men när man gör det blir det sånt tryck i vattnet så tog inte lång tid innan man blev trött. Så skulle vi simma 6längder och sen 6 längder på samma sätt fast på rygg. Efter det skulle vi simma 4 längder utan simmföter. Sen hade vi livräddning.
Efter livräddningen körde jag 30längder ryggsim, mvg delen. Fan vad stolt jag är över mig. Fan vad bra gjort, grattis josefin.


När vi kom tillbaka till skolan käkade vi innan vi gick till datorkunskapen men det var ingen där. Vi gick till engelskan men det var ingen där heller. Vi sms shenaj och frågade vart och och micke var, hon sa att hos satt på tåget hem. Vi undrade varför får ett svar om att micke hade sagt att lektionerna var innställda. Vi blir förbannade över att ingen hade sagt något tidigare efterom vi hade kunnat ta tolv bussen istället för ett bussen hem.
När jag sitter på bussen hem ringer telefonen, ett nummer jag inte har, jag svarar och hör att det är våran svenska och engelska lärarinna. Hon undrar vart vi är och har väntat i 40minuter. Som jag skämdes. Tyckte så fruktansvärt synd om henne. Men fort gick det över till jag jag blev förbannad på micke. OKEJ om han vill skolka, det skiter jag fullständigt i, men att förstöra för rästen av klassen, är inte det jävligt lågt?
Fick iaf förklara för henne hur det hade gått till och bad så mycket om ursäkt.

När jag kom hem var jag så glad över hur bra det gått för mig på idrotten så jag frågade min bror om han ville att jag skulle baka någonting åt honom.
Jag börkjade göra en rulltårta men när klockan ringde och det var dags att ta ut den var den fortfarande smetig innuti så jag ställde klockan på två minuter till.
Ser hur det börjar ryka från ugnen, klockan ringer och den är bränd. Den är så jävla bränd.




i ett försök att rädda den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar