måndag 25 maj 2009

TANKAR OCH SÅ

Känns sjukt hur fort dagarna har gått, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag och idag är jag ledig och det känns nästan som en helg. Har i och för sig hunnit med en del, men känns inte som jag varit ledig när jag varit iväg, blir ändå att man måste anpassa si, hålla tider och planera.
Känns lite konstigt att komma tillbaka till skolan imorgon när man varit borta så mycket. Känns skönt att veckan blir relativt kort,
kommer bara gå tis, ons och tor för att sen vara ledig fre, lör och sön.
Sen är det studentvecka så då går jag mån, tis och ons, eftersom uddevalla tar studenten på torsdag och dom jag ska kolla på tar på fredag.
Efter det är det våran tur, blir den längsta veckan på länge eftersom vi slutar på en fredag så kommer vi få gå hela veckan.

Nu sitter jag med boken uppslagen i knät och har precis börjat läsa om lmk läxan tills imorogn. Är inte mycket text, bara tre sidor, men det tar emot, det är segt och jag orkar inte.
Har blivit så jävla skoltrött och jag orkar intee, vill intee, känner intee för det.
Har bara två uppgifter att göra nu, EU provet har vi vetat att vi ska ha i två eller tre veckoer, denna lmk läxan fick vi i onsdags och ändå känns det för mycket. Så länge jag har mer än en läxa/prov/uppsatts/uppgift så blir det för mycket. Hela jag säger ifrån och mitt huvud hänger inte med. Jag hatar att plugga, skoaln har aldrig varit något för mig och kommer antagligen aldrig at bli.

Jag vill ut, jag villbort från skolan och allt som har me ddet att göra. Ibland förstår jag inte folk som hålelr på med "nej men jag vill inte jobba" "jag vill gå i skolan "jag kommer inte klara jobbet" "tänk all press" "ny människor" "och inte känna någon" . Jag ser ändå fram emot det men ändå rädd för att släppa det trygga som skolan ändå ger på något sätt. Men att jobba övervinner skolan. Man vet att man ska dit, gör det man nu ska göra och sen komma hem. Skolan är begränsad på sätt och vi, inte just i skolan, men efter. Du ska till skolan för att sen ha genomgång och få med massa skit hem som du ska jobba med, lära dig, komma ihåg och sen göra bra ifrån dig på prov och läxor. Jag ser jobb som en frihet.
Det beror iofs helt och hållet på vad det är för jobb man väljer, får eller tar, vissa jobb måste man ändå ta med hem. Jag hopaps jag slitter det, ta med mig jobbet hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar