söndag 8 november 2009

LITE TANKAR.. kanske

Det finns så mycket man borde.
Jag borde verkligen plugga. Plugga på naturkunskap A & B. Men jag orkar inte. Har vit sjuk sen tisdags kväll och det har inte funnits någon ork överhuvudtaget sen dess.
Imorgon har jag två prov och jag har inte orkat kolla på det än. Ett i kallkök där vi ska ha prov på all mat vi gjort de senaste fyra gångerna och naturkunskap A där vi har prov i... atomer? Jag vet inte. Jag har hängt med på lektionerna men jag minns inte. Det är väldigt jonnigt faktiskt, det här med minnet, för det är så att jag faktiskt för det mesta vill lära mig men minnet hänger inte med.

Mit läshuvud är inte riktigt fullt utvecklat för att kunna klara allting i gymnasiet. Jag tror det är så. Det är inte meningen att jag ska klara det här. Om det nu är så att jag ska klara skolan så måste jag sluta med det jag gör de andra timmarna då jag inte är i skolan nämligen träna, äta, gå på toa, duscha, datorn och sova. Så mycket till iv har jag.
Men jag skulle inte sluta träna för att jobba upp mina betyg.. tror jag inte. Om jag inte får träna har jag absolut ingen ork över till det andra.

Att träna är lite som att vara på ett annat ställe, där du inte behöver tänka på skolan, där du kan koppla bort allting och tänka på annat. På hur snygg du kommer vara om ett tag när du följer ditt tränings schema.. okej så tänker man inte. Men ändå, det är inte det som är poängen.. vad man tänker alltså.
Det är bara det här att komma bort från det, koppla bort det, stänga av 99% av hjärnan och fokusera på annat än hur dåligt det gick på provet, hur fruktansvärt långa dagar man går, på de tre närmaste proven du har som ska vara klara vid veckans slut. Bara stäng av det och låt det vara.
VI BEHÖVER DET!


Iaf, det var inte alls så här inlägget skulle bli. Inlägget skulle handla om någonting helt annat. Men Det blir alldeles för långt om jag drar upp det här också, det kommer nån annan gång med ungefär samma början kan jag tänka mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar