fredag 27 februari 2009

MINA SISTA TANKAR

Igår kväll tänkte jag från det att jaga gick och la mig till det att jag somnade
"vad ska jag äta till frukost imorgon? Jag ska gå upp tidigt så jag kan sitta och njuuta av en frukost på en vardag. Men vad ska jag äta? Gröt och en smoothie.. ja det blir bra.. eller ska jag äta ägg? Nej gröt får det bli.. eller? Nej, gröt och en smoothie nu har jag bestämt mig."
Sen somnade jag, vakande av min väckarklockas pipande och stängde av den. Efter tio minuter öppnade jag ögonen igen.. blundade och nästa gång jag öppnade ögonen hade det fortfarande bara gått tio minuter. Skönt tänkte jag, klockan är halv sju och jag är upp, då kan jag njuuta av min frukost. Jag började leta efter kläder och gick på toa och sen till köket för att börja göra min gröt MEN då kommer mamma ner för trappan och undrar varför jag inte väckte henne.
- ää.. jag vaknade nyss, jag gick liksom upp för tio minuter sen
- vad är klockan?
- tjugo i sju
- nej josefin, klockan är tjugo i åtta, vi har försovit oss. Varför tror du jag frågade varför du inte väckt mig än..

Så så blev det med min underbart planerade frukost. jag fick släng i mig två mackor, borsta tänderna och gå till bussen, BESVIKEN. Jag ville ju bara äta en god frukost och njuta lite men det var föör mcyket begärt.

Jaja, dagen i skolan HELT OK, förutom att provet gick å helvete, utan att överdriva..
Sen fick jag gjort mina individuella val och sen engelska. Kändes bara sååå underbart att känna att man slutade skolan när klockan var halv elva.
Jag tog elva bussen från stan och där var victor! Det var kul att se honom igen, pratade lite och allt var bra med honom, alltid skönt att höra från folk att deras liv är okej.

MEN nu äter jag min gröt och dricker min smoothie.


http://www.youtube.com/watch?v=6GLhe8frZUk&playnext=2&playnext_from=QL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar