måndag 23 mars 2009

IDAG

är ju som sagt ledig idag men trotts det vaknade jag klockan åtta somnade om vaknade klockan halv nio låg kvar en stund och gick upp typ kvart i nio.
Skulle verkligen ha varit skönt att för en gångs skull få sooova på morgonen och vakna mellan 11-13 som jag kunde göra förr.

Under 9;an var jag nästan aldrig i skolan och om det hade jag en hemsk dröm.
Jag tänkte gå hem under dagen för jag orkade inte vara kvar och helt plötsligt börjar Mia (klassföreståndaren) springa efter mig och försöker slå mig och jagar mig genom mass korridorer och säger att hon ska köra efter mig medans jag ska spring.
Men när jag länger upp skoldörrarna er jag att pappa står utanför och pratar i telefon och är på väga att stänga dörren till bilen. Jag springer snabbare för att kund komma in i den innan han åker.
När jag öppnar dörren och håller på att sätta mig kommer mia ut springandes och man kan se hur hela ansiktet på henne förändras till "fan jag hinner inte, helvete nu slipper hon undan igen".
Väl inne i bilen på väg någon stanns försöker jag få kontakt med pappa men han höjer bara handen för att visa att jag ska vara tyst så att han kan prata färdigt.
Han lägger på efter en stund och jag hinner precis säga att jag vill hem när vi ser avfarten så han får fort byta fil för satt svänga....

Sen var det inget mer med det.

Idag är det som sagt måndag, under dagen hade jag tänkt
  • Plugga till provet vi har imorgon
  • Kanske gör några frågor på samhällslappen
  • Gyma
  • Göra salleden jag ska ha imorgon
  • Gå till torp och köpa en ny dator
För tillfället sitter jag och äter en macka med neutella, det var fan inte igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar