lördag 28 mars 2009

MÅNADENS KUNG

Var ute på promenad med mamma och jesper förut då vi diskuterade lite om kungen.
Jag tycker han borde avsättats eftersom jag anser att han inte gör någonting för landet.
Han kostar oss pengar men vad får vi ut av det?
Vi betalar skatt till staten, MEN vi får också ut saker av det som skolgång, sjukhusbesök, operationer.
Men tillbaka till kungen. Jag vet inte så mycket om honom eller vad han gör, kanske därför jag tycker vi borde avsätta honom. Men så jag förstått det hela så är han ute och reser för att göre reklam för vårat land. Det är väl bra antar jag, men kan ingen annan göra det, en politiker eller NÅGON annan.
Varför ha man en kung han får inte tycka någonting, eller jo kalrt han får men vi får inte ta del av hanns åsikter för det kan påverka oss till olika saker. Han är säkert moderat bara för att han har pengar.
Vi tycker det skulle vara bätter att ha en omröstning varge månd om vem som skulle få vara kung och bo på slottet eller i ett annat land för där har do msäkert massa fina dyra hus som kostar oss massa pengar och vi får aldrig vara där.. men jaja.
Det skulle kunna vara en bar grej faktikst. Eftersom kungen inte påverkar landet och kan göra dumma beslut så har det fan ingen betydelse om vem det är som är kung. Naturligtvis kan både damer och herrar bli utvalda till "månadens kung". Under den månaden får man helt enkelt leva kungligt och i slutet av månaden får man kungens lön.
Jag tror verkligen på det här. Med sig på resan får man ta med hur många man vill. Hela släkten, familjen och vännerna får följa med till slottet och åka limoin och få åka privatplan och bli serverad mat och inte behöva göra någonting, bara vara rik.

Okej riktigt så tror jag inte kungafamiljen har det, hoppas fan inte. Hade varit äckligt av dom.
Men som utvald kung får man ha det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar